Köpvilkor

  1. Om Rena Rama Sara
  • Företaget har sitt säte i Växjö. Företagets postadress är Rena Rama Sara AB, Bergunda Södregård, 355 93 Växjö.
  • Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@renaramasara.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
  1. Beställning
  • När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
  • Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@renaramasara.se.
  1. Betalning
  • Rena Rama Sara har Klarna som partner för betalningar. På kassasidan visas totalbeloppet för din beställning. Genom att klicka på 'Slutför köp' accepterar du Rena Rama Saras och Klarna villkor. Klarna erbjuder genom Klarna Checkout flera olika betalsätt. Har du frågor om betalningen kontaktar du Klarna på www.klarna.com eller i Klarna-appen.
  1. Leverans
  • På kassasidan kan du välja mellan olika fraktsätt. De fraktsätt du kan välja baseras på vart du bor och vilka varor du vill handla.
  • Vi behandlar oftast din beställning inom ett dygn på helgfria vardagar. Transportören övertar därefter leveransansvaret och levererar beställningen enligt den leveranstid som presenterats beroende på valt fraktsätt.
  • Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: info@renaramasara.se.
  1. Priser
  • Alla priser i webbutiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
  • Beroende på det fraktalternativ du väljer kan en fraktavgift tillkomma på ditt köp.
  • Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
  1. Ångerrätt
  • Vid köp av varor på webbplatsen har du enligt Distans- och hemförsäljningslagen som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

    6.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:
    1. Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss info@renaramasara.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
    2. Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
    3. Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas väl paketerade och i ursprunglig förpackning.
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

    6.2 Ångerrätten gäller inte vid:
    • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
    • Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
    • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
    • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
    • Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
    • Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.
  • För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.
  1. Reklamation och klagomål
  • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felaktigt expedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

    7.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@renaramasara.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
  • Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
  1. Återbetalning
  • Återbetalningen sker inom 14 dagar från att vi har mottagit och godkänt din retur. Vissa betalsätt kräver att återbetalningen görs via Klarna. I de fallen får du instruktioner av kundservice.
  1. Ansvarsbegränsning
  • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
  • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
  • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
  1. Produktinformation
  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
  1. Färgbad
    • Färgbad är den tillverkningsserie som garnet färgats i. Allt garn i en tillverkningsserie vill ha samma färgnyans och samma färgbad-nummer på banderollen. Garn från en annan tillverkningsserie kan skilja i nyans. Ett garn från två olika tillverkningsserier kan se likadana ut i ett slags belysning, men skilja sig i ett annat slags belysning eller i dagsljus.
    • Efterbeställning av garn med en specifik färgbad är tyvärr inte möjlig då vi i efterhand inte kan garantera att vi eller våra leverantörer har garn av önskad färgbad på lager.
    • Vår rekommendation är att du köper tillräcklig mängd garn av samma färgbad för att få samma färgnyans.
    • Vid beställning av flera nystan av samma garn skickar vi alltid nystan med samma färgbad såvida du inte angett vid beställning att färgbad inte behöver vara samma.
    • Om vi inte har din beställda mängd garn i samma färgbad i lager, kontaktar vi dig för alternativ.
    1. Ändringar till de Allmänna Villkoren
    • Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
    1. Tvist och lagval
    • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
    • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
    • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.
    © 2021 Rena Rama Sara AB. All rights reserved. Organisationsnummer: 559312-4554.